Skip to main content
Rate this post

آمونیاک مرک کد ۱۰۵۴۲۲

نام ماده : Ammonia solution 25%

کد محصول مرک : ۱۰۵۴۲۲

فرمول شیمیایی : NH3

Ammonia solution 25%

Synonyms: Ammonium hydroxide solution, Ammonia water

Grade Value :Ph Eur,BP

Catalogue Number : 105422

HS Code :2814 20 00

Storage :Store at +2°C to +25°C.

Density : 0.903 g/cm3 (20 °C)

کاربردهای آمونیاک

بیشترین استفاده از آمونیاک در کودهایی است که به خاک اعمال می شود و به افزایش عملکرد محصولاتی مانند ذرت، گندم و سویا کمک می کند.

آمونیاک مایع، محلول های آمونیاک، آب، و مواد شیمیایی ساخته شده از آمونیاک، مانند نمک های آمونیوم و اوره، همگی به عنوان منابع نیتروژن محلول استفاده می شوند.

اوره که از آمونیاک و دی اکسید کربن ساخته می‌شود، می‌تواند به عنوان مکمل خوراک گاو نیز استفاده شود که به ساخت سریع پروتئین توسط حیوانات کمک می‌کند

.آمونیاک می تواند مقادیر قابل توجهی گرما را از محیط اطراف خود جذب کند که آن را به عنوان خنک کننده در تجهیزات تهویه مطبوع مفید می‌کند.

در نهایت، یکی از کاربردهای جزئی آن گنجاندن در برخی از مواد پاک کننده خانگی است.

آمونیاک به دلیل خواص اساسی خود قادر است با گازهای اسیدی مانند اکسیدهای نیتروژن و اکسیدهای گوگرد واکنش داده و نمک های آمونیوم را تشکیل دهد.

بنابراین آمونیاک در اسکرابرهایی که گازهای اسیدی را قبل از انتشار در محیط حذف می‌کنند، مفید است.

آمونیاک را می‌توان برای تصفیه منابع آب و به عنوان بلوک ساختمانی در ساخت بسیاری از محصولات از جمله پلاستیک، مواد منفجره، پارچه، آفت کش ها و رنگ ها استفاده کرد.

 آمونیاک همچنین در صنایع تصفیه فاضلاب، سردخانه، لاستیک، خمیر کاغذ و صنایع غذایی و نوشیدنی به عنوان تثبیت کننده، خنثی کننده و منبع نیتروژن استفاده می‌شود.

 آمونیاک بسیار خورنده است و برای حمل و نقل باید از کپسول سیلندر استیل STS316 استفاده گردد.همچنین رگلاتور و فشار شکن آمونیاک باید از جنس استیل باشد.

 در صورت تجزیه آمونیاک ممکن است مقداری نیتروژن اکسید وجود داشته باشد. دمای خود اشتعالی گاز آمونیاک ۶۵۱ درجه سانتیگراد می باشد.

 مجاورت و تماس آمونیاک با نقره و جیوه تولید ” فورمینات نقره و جیوه ” می‌کند که موادی شدیداً قابل انفجار هستند.

حضور مواد نفتی و دیگر مواد افروختنی خطر آتشگیری را افزایش می‌دهد.

 گاز آمونیاک در اثر گرمای از ۴۰۰ درجه به بالا تجزیه شده و تولید هیدروژن می‌کند.

تماس بگیرید